tiistai 10. elokuuta 2010

Sadan tavaran haaste

Otan vastaan saiturin sadan tavaran haasteen.

Saituri haastaa lukijansa luopumaan sadasta tavarasta. Tämä haaste sopii minulle!

Olen vakaasti sitä mieltä, että mitä vähemmän tavaraa pyörii jaloissa, sitä helpompi on pitää kämppä kunnossa. En valitettavasti kuulu niihin ihmisiin, jotka osaavat hallita suuria tavaramääriä siististi. Olen kateellinen siskolleni, joka hallitsee suunnattomia määriä tavaraa ja pahan päivän varalle -varastoja ja säästössä lastenlapsille -kasoja olematta yhtään sotkuinen. Kun en kerran omaa tätä erityistä taitoa, minun on luovuttava kaikesta ylimääräisestä ja turhasta.

Saiturin haaste kuuluu näin:

-Kerään asunnostani 100 tavaraa, joille ei ole käyttöä tai joiden käyttö on niin vähäistä, että niiden omistaminen ei ole perusteltua.
- Yksittäiset esineet lasketaan tietenkin yhdeksi tavaraksi
- Massatuotteet, kuten rikkinäiset sukkaparit ja kasa aikakauslehtiä lasketaan yhdeksi tavaraksi. Samoin selvästi samaa sarjaa edustavat tuotteet lasketaan yhdeksi
- Tavarat joko heitetään roskiin, kierrätetään muille tai myydään

Lisään tähän vielä yhden speksin:
- jokaista sisään kannettua tavaraa kohden poistettavien listalle on lisättä yksi tavara lisää.

Ja sitten asetan itselleni armollisen aikarajan. Yksi kuukausi - näin alkuun, kun töihinkin on kohta palattava.

Aika alkaa huomenna. Fuskaan vähän, nimittäin tänään tähän taloon tuli uusi kännykkä (tosin koiranpuremaa hajonnutta kännykkää korvaamaan) ja huuto.netistä ostettu pulpetti tokaluokkalaisen läksypöydäksi.
Uskallatko ottaa haasteen vastaan?

ps.
Luulisin, että sata tavaraa on meilläpäin ihan piece of cake.

11 kommenttia:

  1. Hei, mä otan haasteen vastaan! Vaikka saatiinkin jokin aika sitten annettua issukan kummitytön kirpparipöytään tavaraa ja vaatetta, on tämä sata tavaraa varmasti vieläkin ihan peace of cake, kuten sanoit.

    Laitan tämän haasteen etiepäin heti, kun kerkiän. Tää on hyvä!

    VastaaPoista
  2. Minä myös lähden tähän mukaan!
    Luulisin, että on helppo homma. :)

    VastaaPoista
  3. Hei Sotkuholisti! Loman jälkeinen arki on palailemassa. Ilokseni huomasin, että blogillesi oli tullut useampi juttu sitten kesän alun. Mahtava kuulla kommenttisi siskostasi. Ei ihan turha blogi kun siitä jo lehdissä mainitaan ja väki on käynyt katsomassa ja hyväksi havainnut.
    Sylvia

    VastaaPoista
  4. Kiva kun otitte haasteen vastaan Ylva ja Mari!
    Mun piti aloittaa eilen, mutta tässä jotenkin on siunaantunut taas näitä yllättäviä menoja. Mutta jos jo tänään ehtis...

    Sylvia: Pitkän, rentouttavan ja hyvässä seurassa :-) vietetyn kesäloman jälkeen olen taas löytynyt uutta puhtia kotihommmiin ja niistä bloggaamiseen.

    VastaaPoista
  5. Just hyvä mulle, olen mukana. Siis missä lehdissä on mainittu? Mahtavaa!

    VastaaPoista
  6. Hyvä! Kerro sitten kuinka sujuu :-)
    Elokuun Meidän Perheessä oli siteerattu sotkuholistin siivousahdistusta.

    VastaaPoista
  7. Minäkin voisin lähteä tähän mukaan vaikka alkukesästä tyhjensinkin kaappeja aikasta ahkerasti. Enköhän saa vielä 100 tavaraa heivattua pois, ei nimittäin tekisi pahaa minullekaan kun tuppaa tuota hamsteritaipumusta olla. Tosin suurempi ongelma minulle on saada vietyä ne tavarat pois, ei se että päättää hankkiutua niistä eroon. :P

    VastaaPoista
  8. Jep, jep, mäkin kerään noita poisheitettäviä tavaroita/vaatteita jonnekin kasaan odottamaan ja sit ehkä 3 vuoden päästä huomaan, että siellähän ne edelleen on. Pahimmillaan olen jättänyt jätesäkillisen vaatteita autokatoskeen ja sit vuosien päästä löytänyt homeiset vaatteet säkistä.

    Ihan niinkuin toi lähetyksenkirppis tossa 5 km päässä olis niin kaukana, ettei sinne vois viedä kerralla yhtä muovikassillista...

    VastaaPoista
  9. http://kotijumalatar.wordpress.com/2010/08/18/tuhannen-tavaran-haaste/

    Tuhat koska olen muokannut sääntöjä hieman :D

    VastaaPoista
  10. Hieno idea! Täytyy ottaa haaste vastaan, sen verran ahdistaa se, että on kaikenlaista tavaraa liian paljon!

    VastaaPoista
  11. Hei,sotkuholisti.Olen niin iloinen siitä että
    löysin blogisi.Olen pyöritellyt näitä samoja
    asioita mitä sinäkin.Olen monta kertaa myös onnistunut nyt on vaan pakko yrittää pysyä
    kelkassa mukana.En halua enää korjata hamsteri-
    persoonani jälkiä vaan yrittää tehdä jokapäivä
    töitä sen eteen mitä olen nyt saavuttanut.:-)

    VastaaPoista